پزشک یار (یادگیری مداوم پزشکان)

بسم الله الحکیم
تمام مطالب این وبلاگ مختص پزشکان است، بعلت عوارض دارویی محتمل و خطرناک استفاده از درمانهای معرفی شده بدون اجازه پزشک مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران ممنوع است.
انشاالله که مطالب مفید واقع شود 🌸
پذیرای راهنمایی های سازنده شما عزیزان هستم 🌹

پیوندهای روزانه

رشد مو اطفال

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۰۶ ب.ظ

 

#کم_پشتی_موی_کودکان 👫

🔆با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و عرض ادب خدمت تمام مادران عزیز. این مطلب را تقدیم مادرانی که از کم پشتی موی کودک خود نگران هستند می کنم تا شاید بتوانم در کاهش نگرانی مادران مقداری موثر باشم.

❇️اول چند نکته در مورد فرایند رشد کودکان عرض کرده و پیشنهادات خود را تقدیم شما می نمایم.

✅1⃣: بیشتر نوزادان در طول چند ماه اولیه ظاهرا مو های خود را از دست می دهند. علت ریزش مو کاملا فیزیولوژیک و طبیعی می باشد. نوزادان قبل از تولد دارای سطح بالایی از هورمون ها هستند که این هورمون ها پس از تولد افت شدیدی می کند و باعث می شود که مو در نوزادان در ماه های اولیه به 🔻فاز تلوژن (فاز استراحت مو) برود (این هورمون ها مشابه همان هورمون ها هستند که در دوران بارداری باعث می شود سطح بالای آن باعث شود موهای مادر به🔺فاز آناژن (رشدمو) برود. برای همین ریزش مو در بارداری وجود ندارد و بعد بارداری بخاطر کاهش سطح هورمونی در زمان شیردهی، برای ماه ها به فاز تلوژن (فاز استراحت مو) میرود 🔻 ریزش مو در زمان شیردهی افزایش می یابد 🔺که با گذر چند ماه مجدد وارد فاز اناژن می شود و مجدد رشد مو در مادران شیرده افزایش می یابد). پس ریزش مو در 6 ماه اول بسیار عادی می باشد و جای نگرانی نیست. اما اگر بعد 6 ماه از زمان تولد، باز کودک  در حال از دست دادن مو بود باید حتما آزمایشات تشخیصی توسط متخصص پوست یا متخصص اطفال انجام شده و نیاز به بررسی بالینی توسط پزشک می باشد.

✅2⃣: این است که پس از گذشت ماه های اولیه (نهایت 6 ماه) موهای کودک وارد فاز اناژن (فاز رشد) شده و شروع به رشد می کند و  ممکن است تا 3 سالگی  بطول بکشد.

🎈 @tebeatfal 🎈
✴️نکته مهم این است که باید نسبت به 6 ماه اول به مرور زمان تراکم مو بیشتر شود.

✅3⃣:  اگر فکر می کنید که رشد مو فرزند شما بعد از ماه 6 تولد بسیار کم است و یا رشدی ندارد، نیاز هست که کودک شما از نظر کم خونی و کمبود آهن و یا فقر روی (زینک) و اختلالات تیروئید ( کم کاری تیروئید) و یا کم کاری هیپوفیز بررسی شود.

🔬فلذا آزمایشات cbc diff Tsh T3 T4 Anti-TPO iron Zn در مرحله اول توصیه می شود.✔️

♒️برای افزایش رشد مو کودکانتون  2 پیشنهاد تقدیم شما مادران می کنم🔰🔰

1⃣در وعده غذایی کودک زرده تخم مرغ را بخاطر داشتن سیستئین و منگنز ویتامین B بیوتین، قرار دهید . زرده تخم مرغ تا حد زیادی باعث میشه که مو ها زودتر به فاز اناژن (فاز رشد مو) بروند. همچنین از غلات سبوس دار استفاده شود، زیرا غلات سبوس دار منبع خیلی خوب برای ویتامین های گروه B از جمله بیوتین هستند (بیوتین برای تولید کراتین مهم می باشد) و همچنین استفاده از امگا 3 و امگا 6 وروغن ماهی هست که بسیار نقش تعیین کننده در رشد مو دارد.

✴️همچنین استفاده از منابع روی و آهن مانند: دانه های آفتابگردان و سبوس، جوانه گندم و بلغور جو می تواند بسیار کمک کننده باشد.

2⃣استفاده محدود و دوره ای از مولتی ویتامین های روی(زینک) می باشد. زیر 1 سال از زینکوویت  یا زینک سولفات می توانید استفاده کنید و بالای 1 سال استفاده اززینک پلاس را پیشنهاد می کنم.

🔵✅🔵نکته مهم این است که زینک باید دوره ای استفاده شود و زینک زیادی هم خود می تواند مانع رشد شود. بطور مثال 1 ماه استفاده شود و 2 ماه استفاده نشود یا در هفته 2 روز استفاده شود.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

https://telegram.me/tebeatfal

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۳
پزشک یار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی